dimecres, 29 d’abril del 2015

Nit de Llamps

En aquesta entrada intentaré explicar i respondre unes quantes preguntes que algunes persones s'han fet i m'han comentat sobre aquesta fotografía i he pensat que podría ser interessant fer aquesta entrada.

Aquesta fotografía per mi té un valor especial. Un dels motius és pel lloc on està feta i des d'on està feta. A l'hora de fer la fotografia una de les primeres coses que vaig fer va ser intentar deduir quin sería el recorregut de la tempesta, i tot apuntava que no ens afectaría de ple, després vaig buscar un encuadre que fos el mes atractiu possible però al mateix temps, com m'han comentat, era un encuadrament arriesgat, era tot o res, podía sortir una bona foto o quedar-me sense fotografía, el motiu és que l'encuadrament triat no tenia ni un terç de cel de la fotografía i les possibilitats d'agafar un llamp eren més baixes.

Aquestes són les dades de la fotografía per poder entendre una mica més com es va fer. En aquesta fotografía vaig utilitzar un gran angular de 10-20 i vaig tirar a 20 mm amb una focal de 5'6, a ISO 100  i amb una exposició de 6 segons i trípode per suposat.

Normalment les fotografíes que faig nocturnes tenen una exposició superior i les possibilitats d'agafar un llamp augmenten, en aquest cas no necessitava més temps la il.luminació del passeig em permetía disparar més ràpid i al mateix temps reduia les possibilitats de que sortís tota moguda a causa del vent degut a la tronada.

Els 6 segons d'exposició  em van permetre agafar el llamp, agafar el moviment de les fulles de l'arbre del primer pla i les llums d'un cotxe que va baixar carretera avall a la part superior dreta. Aquests fets donen més dinamisme a la fotografía.

Una de les preguntes que també em van fer era "Podría ser que hi hagi més d'un llamp a la fotografía?" En 6 segons d'exposició podría ser però jo en el moment de la fotografía nomès vaig veure un llamp, ara també podría ser que fossin dos llamps tan seguits que jo no els hagués vist en aquell moment. Jo mirant la fotografía no se apreciar si hi ha més d'un llamp potser algú ens ho podría aclarir.

Nit de Llamps a Falset
Espero que us hagi agradat aquesta entrada.

2 comentaris:

  1. La fotografia de llamps m'atrau molt perpò també em sembla perillosa especialment si vas a llocs oberts, o boscosos i a sobre portes un trípode de carboni que fa de parallamps.

    Sempre hi ha qui dispara desde el cotxe per allò que les gomes de les rodes aïllen del terra i no permeten "tancar el circuit".

    Salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones Daniel,

      Tens tota la raó es súper perillós, jo sempre acostumo estar en un lloc segur. Jo el sistema d'utilitzar el cotxe no l'he provat però no deu ser gaire comode.

      Una salutacó.

      Elimina